Semester på Kefalonia

Den vackraste stranden jag sett. Andra gången jag är på denna ö och blir fortfarande lika hänförd. Då har jag ändå semestrat i Asien ett antal gånger mellan besöken på denna ö, men det är storslaget med bergen som omger den vackra stranden med det turkosa vattnet. 
 
Kommer man närmare är det små stenar och inte sand. Och vågorna är väldigt höga ofta. Inte barnvänligt, men kameravänligt. Och själen mår bra!
Det var på den stranden mannen förlorade vigselringen i en våg. Den här vågen. Sonen försöker kasta sig ut för att slippa slås omkull och skrapa upp armar och ben och tappar sina glasögon i vattnet.
En dag vi aldrig glömmer. Som tur är har vi bara skrattat åt allt. Och försäkringsbolaget har varit väldigt hjälpsamma.
Samma dag som vi började morgonen med att sjunga för lilla dottern som fyllde nio år. Vilken födelsedag!
Turkost. Underbart!
Promenera gjorde vi massor också. Såg så mycket fint. Så många vackra platser.
Njöt av naturen.
Såg jättesköldpaddorna i Argostoli. WOW är det enda jag kan säga. Vilken upplevelse!
Hade turen att hitta det mest fantastiska hotellet. Nästan gratis. Njae, inte riktigt, men till ett otroligt bra pris. Det är inte ofta jag blir så positivt överraskad som jag faktiskt blev här.
Och jag kan inte heller fatta att den här lilla fröken börjar bli så stor...
 
Eller att jag har fyra veckor kvar på min semester och att fler spännande äventyr väntar inom kort.
 
 
Foton - Around the world (Mina Resor) | Grekland, Hav, Kefalonia, natur | |
#1 - - Emmationell:

Vad heter hotellet då? 😊

Svar: Astra village i svoronata
Katarina Ratcliffe

#2 - - Katarina:

Underbart!
Kram

Svar: Kram Katarina! Ja, det var underbart verkligen!
Katarina Ratcliffe

Upp