Att välja en redigering

Det kan ju tyckas väldigt enkelt att välja om bilden ska vara svartvit eller i färg. I de allra flesta fall tycker jag också det. Jag liksom "känner" känslan i bilden. Vad vill den förmedla? Om det är rena, enkla linjer och ett porträtt tycker jag om svartvita bilder. Eller bilder med väldigt lite färg. Eller murriga färger. Jag gillar att inget tar fokus från själva objektet. 
I den här bilden vet jag inte vad det är jag älskar mest. Mönstret? Trappan? Dörren? Min underbara dotter (så klart!)? Det faktum att bilden är tagen i centrala London? De helt underbara färgerna som faktiskt bara syns då bilden är i färg? Eller alla spännande linjer. Alltså, vad är det egentligen jag vill titta på i denna bild? Vad är mitt fokus?
Jag kan absolut inte bestämma mig för hur jag ska redigera. Jag vet bara en sak. Den måste upp på väggen hemma. Bland de andra fina bilderna jag har fått hem. Jag måste bara bestämma mig för hur jag ska lyckas få till den perfekta redigeringen och vad det är jag egentligen vill fokusera mest på.
 
De andra bilderna ska jag plåta så fort de är på plats. De lär nog inte ske förrän efter sommaren, men då kommer det fina bilder på lägenheten. 
Det kommer dock upp lite andra spännande saker under tiden.
 
Foton - Barn, Foton - Porträtt | |
#1 - - Camilla:

Intressanta tankar som känns igen... Spontant skulle jag ta den i färg av dessa två. Fina färger. Färgerna gör den liksom mer levande. Tycker jag...

Svar: Visst är det lite knepigt. Har inte bestämt mig än.
Katarina Ratcliffe

#2 - - Camilla:

Intressanta tankar som känns igen... Spontant skulle jag ta den i färg av dessa två. Fina färger. Färgerna gör den liksom mer levande. Tycker jag...

#3 - - Anonym:

Jag röstar för den i färg. Josefine och mönstret i kaklet framträder mer, men håller med om att det ofta är väldigt svårt att välja...
/Marpan

Svar: 😉
Katarina Ratcliffe

#4 - - Katarina:

Härlig bild! Kram

Svar: Tusen tack och kram
Katarina Ratcliffe

#5 - - fotograferats.blogg.se:

Visst är det svårt! Jag kan inte ens bestämma mig för en vettig kommentar om vad jag tycker... haha...

Svar: Haha! Det är knepigt. Jag gillar ju båda.
Katarina Ratcliffe

#6 - - Rund är också en form!:

Nu är det ju du som fotoexperten här, men om jag får rösta på de två ovan måste jag nog säga den i färg. Mer liv i den (utan att jag kan förklara varför).

Kram M

Svar: 😉
Katarina Ratcliffe

Upp