Bröllop i Luleå - Emil & Magda

Kan man göra en lång historia kort när den är så vacker?
Det var en ära då Emils mamma frågade om jag ville fotografera detta bröllop. 
Jag har känt Maria (mamman alltså) sedan barnsben och vi har dessutom bott grannar (nästan, det är ju en rätt liten stad) i Örebro. Min son och Emil var vänner på dagis. Nu har jag inte sett Emil på 16 år så det var knappt att jag kände igen honom. 
Att just jag fick vara med om en sådan här dag var stort. Många känslor. Och så klart även tårar. Det hör ju till.
 
Maria hittar ni dessutom här - titta in tycker jag. Jag önskar att någon gör ett inredningsreportage om hennes hus för det är to die for! Hon kan sin sak. Något ni också ser i bilderna nedan.
 
Får ni inte nog och är sugna på porträttbilder klickar ni vidare här.
 
Nu låter jag bilderna tala (bland annat):
Brudbuketten, gjord av brudens syster. Dill, nypon. Kan det bli härligare? Doften, färgerna. Helt ljuvligt! 
Lyckan då jag hittade denna vackra spark i trädgården. Klart buketten och skorna måste fotograferas här. 
Brudgummens lillebror spelade saxofon så vackert att det gjorde ont. 
Domkyrkan i Luleå. Mäktig!
Detaljer och åter detaljer. Så otroligt välplanerat. Jag och kameran mådde riktigt bra!
Tårtan! Tårtorna! Gjorda av bruden. Kärlek i chokladform.
Tusen tack till Emil & Magda! ♥
Foton - Bröllop | Brud, Brudbukett, Bröllop, Fotograf Katarina Ratcliffe, Gammelstad, Luleå Domkyrka, Photo Booth, brudgum | |
#1 - - Anonym:

Tusen tack för att du delade denna dag med oss, och bilderna innehöll det mesta, kärlek, humor, bröllop, glädje, värme mm.
Du kan din sak när du jobbar med din kamera.

#2 - - ki:

Tusen tack för att du delade denna dag med oss, och bilderna innehöll det mesta, kärlek, humor, bröllop, glädje, värme mm.
Du kan din sak när du jobbar med din kamera.

#3 - - ki:

Tusen tack för att du delade denna dag med oss, och bilderna innehöll det mesta, kärlek, humor, bröllop, glädje, värme mm.
Du kan din sak när du jobbar med din kamera.

#4 - - ki:

Tusen tack för att du delade denna dag med oss, och bilderna innehöll det mesta, kärlek, humor, bröllop, glädje, värme mm.
Du kan din sak när du jobbar med din kamera.
Häls Ki

#5 - - Maria Wiberg:

Helt underbara bilder och tusen tack för att du ville komma hit upp till Luleå! Vi är så tacksamma!!!

#6 - - Lillian:

Vad roligt att få vara med om just det bröllopet! :-) Ser ut som bruden hade haft mycket pyssel med detaljerna, snyggt som sjutton.

#7 - - fotograferats.blogg.se:

Åh, detaljerna! Älskar detaljer :) Och vad härligt med en brudbukett med lite färg i!

Upp