Bra Katarina eller brakatarina och brakatarina...

Nu ska vi reda ut begreppen. Först ska jag bara andas...
Jag googlar mitt gamla efternamn på skoj. Brannelid. Ser då att någon har tagit mitt gamla domännamn, "brakatarina.se". Det är alltså namnet på den här bloggen från början jag tänkte prata om.
 
Eftersom jag fick en gammal mailadress "brakatarina" - en mix av för och efternamn för en herrans massa år sedan så fick bloggen fick alltså samma namn. Tråkigt, men för att göra det enkelt. 
Den hette det i några år.
Brakatarina har alltså ingenting att göra med Bra Katarina eller som en del engelsmän har trott genom åren, att jag visar BH:n. 
Nu kan jag förvisso känna BRA Katarina då jag gjort något som jag är extra stolt över.
Som efter gårdagens millopp - Hässelbyloppet. Och nu kommer en riktig skitbild från mig: (Dvs dålig kvalitet)
Ett lopp som gick riktigt bra i 5 km, jag hade krafter kvar att trycka på, men efter 6 km sprang jag in i väggen och började gå. Jag orkade inte ens spurta sista km utan gick i 300 m. Släpade mig över mållinjen för att lägga mig raklång på backen, i spöregn och känna ilskan rinna av, stoltheten komma. För jag bröt inte. 
Jag har ju kört milen så många gånger, längre än så, men igår ville inte kroppen samarbeta.
Efter det bar jag liten som hade stått i ösregn och hejat. Hon grät hejdlöst då hon såg mig och hade inte allt lust att gå 1 km till tunnelbanan. Helt genomsur! Jag tog liten på axlarna och trampade vidare. Fortfarande irriterad över resultatet, men samtidigt stolt.
Just då kände jag BRA KATARINA!! 
 
Så tillbaka till brakatarina: 
Min portfolio har ju fått samma namn. Mest för att det nu är invant. Samma sak med instagram. Det har ju blivit jag. Men nu har någon tagit brakatarina.se - mitt gamla domännamn. Inte för att det gör mig något egentligen, men av alla namn man kan välja tar personen i fråga mitt namn. 
Det gör mig arg! 
Det får mig också att ta mig en extra funderare över min portfolio. Den kommer nog ändra namn från brakatarina.com till något annat denna månad. Inte för att jag kommer släppa brakatarina.com, men för att göra det lite tydligare. Då jag egentligen inte vill vara en Bra Katarina om ni förstår.
 
Tid för förändring!
 
Så blanda nu inte ihop mig med en Bra Katarina. There can be only one - och det är jag. Originalet. Brakatarina. Det är en himla stor skillnad tycker jag. 
 
Så fick jag det sagt.
Vardag och annat | |
#1 - - Sara i Åre:

jag har faktiskt alltid undrat. tack för svar efter all denna tid!

irriterande med den som tagit domänen, jag har också en annan som tagit traningsgladje.com (förbannar min dumhet) men jag tänker att det måste vara sjukt tråkigt för den personen som aldrig kommer kunna jobba upp sin position på google etc. så egentligen är det their loss.

Svar: Åh, det är inte lätt att veta :) Nu har jag redigerat lite i efterhand. Never write angry e-mails borde ju gälla även blogginlägg. Lite mer nyanserat idag.Viktigast är väl att min mening aldrig varit ett klämcheck BRA Katarina.. För det känns inte som jag egentligen. Så varför har jag nu jobbat in det namnet kan man fråga. Det var ju mitt efternamn. Haha!
Kram!
Katarina Ratcliffe

#2 - - Rund är också en form!:

Vet precis hur du menar, när kroppen inte vill samarbeta. Första känslan är oerhörd frustration, för man vet att man KAN! Vilken dag som helst utom just den dagen, där och då.

Bra gjort att du genomförde!! :-)
Kram M

#3 - - Matilda Holmqvist:

Förstår frustationen! Hoppas du kommer på ett annat namn för portfolion :) kram!

#4 - - Longevity - en blogg om hälsa:

Åh man får hålla i sin domän med andra ord :P
Kul att du kikade in, det var verkligen längesedan!

Svar: Nu var det ju sjukt länge sedan men ja, det stämmer. Om. Man vill ha kvar den. 😉
Katarina Ratcliffe

Upp