Ordning och reda och hemmafix

Det går i vågor det här med fixandet hemma. Tid. Ork. Pengar. Inspiration. Prioritering.
I samband med att vi skrev på kontraktet på nya lyan började planerna igen. Jag planerar allt och möblerar långt innan vi har flyttat. Flera månader innan. Så där så jag får huvudvärk av alla planer.
 
Började med att måla om vårt gamla köksbord från 60-talet svart. Blev helt otroligt snyggt! Några nya stolar till det och jag är helt sjukt nöjd. (Så vill vi gärna sälja det nästan helt nya köksbordet med tillhörande stolar också. Känner du någon som vill ha ett ekbord med 6 stolar från Mio? Ett misslyckat köp egentligen då jag gillar rena linjer, tunna ben. Bordet och stolarna är mycket välskötta, men inte min stil alls.)
Mattan väntar vi på. Den kommer på posten.
 
Jag fick för mig att rensa i bokhyllan också. Tyvärr är jag en av dessa som aldrig läser. Jag har nog inte intresset. Vissa böcker kan jag sträckläsa. Ta med var jag en går. De flesta böcker samlar bara damm.
Vi lade helt enkelt ner de flesta av våra böcker i trapphuset och de försvann nästan med en gång.
 
Boken ovan låg däremot kvar. I någon vecka. Jag skulle aldrig få för mig att läsa den, men så såg jag designen på boken och fick en aha-upplevelse. Den är ju precis hur snygg som helst! 50-tals design. Retro. 
Jag gör en book sculpture istället. Och nu har den fått flytta hem igen.
Den bor tillsammans med bilen och motorcykeln, gjord av gamla galgar. Och mina boxar från Granit och Åhlens (finns bara i varuhuset). Ording och reda på alla papper, sladdar, kameragrejer.
Dammiga rosor jag fick av min syster och mina söner då jag sprungit Stockholm Marathon 2012. Och medaljen. Den är speciell!
 
Så fick en ny kaffebryggare flytta hem också. Egentligen skrev jag bara ett mail och undrade om den fanns i rosa då det var ett helt galet bra erbjudande (1000 kronor billigare). Och fick som svar "tack för din beställning". Så nu fick nespressobryggaren flytta hem till sonen och ge plats för mer rosa. 
 
Det blir mer och mer vitt, rosa och grått här hemma. I perfekt kombo. Blandat med lite gula detaljer och lite retro-gröna saker. I like!
 
Blir mycket bra i nya lägenheten nästa år!
Welcome to our home | design, inredning | |
#1 - - Viktoria:

Wow, din inredningsstil! Har suttit och kollat igenom både inredning och resebilder och jag är helt salig...!

Jag suktar ständigt efter värmen, otrivs i Sveriges kyliga klimat och har tydligen också samma smak vad gäller inredning som du har!

Nu har din blogg hamnat i "bloggar-jag-gillar"-listan! :-)

Stor kram!

Svar: Tusen och åter tusen tack! Stor kram!
Katarina Ratcliffe

#2 - - Sofia:

Wow det ser superfint ut! Älskar att jag också fått fart på mina inredningsimpulser just nu. :)

Svar: Ja, men det går ju verkligen i vågor! Jag är ju helt inne i min flytt (om drygt ett år haha), men är helt säker på att jag kommer in i en period då jag inte orkar engagera mig igen. Tur att man bryr sig i bland i alla fall :)
Katarina Ratcliffe

#3 - - Celine:

Så snyggt ju!

Svar: Stort tack!
Katarina Ratcliffe

#4 - - milina.blogg.se:

älskar kaffekokaren! :D

Svar: Åh, den är underbar! Gott kaffe blir det också :)
Katarina Ratcliffe

Upp