Hej från Bali

Bilderna från semestern. Ja, visst ja..
Från den helt fantastiska resan vi gjorde.
Bali. Naturen. Människorna. Intrycken.
Grönt och lummigt. Det kändes som riktig djungel. Och alla helt fantastiska risfält. 
Att försöka fånga detta på bild var nästan en omöjlighet. I alla fall med enbart ett objektiv. Men vilken tur att jag ändå valde att ta med mig kameran. 
Träden och fantastiska rötter som liksom ropar efter porträttbilder. Mm, andra objektiv hade suttit fint. Och stylade porträtt.
Tempel. En "måste-bild".
Och detta är faktiskt också från ett av alla tempel vi besökte.
Kontrasterna. 
Och hotellet. Välkomstdrinken som smakade som en välkomstdrink ska smaka.
Afternoon tea. Gratis transport överallt i Ubud. Fantastisk service. Allt till ett sagolikt pris!
Ubud och Bali på riktigt.
 
Känner du för att upptäcka Bali på riktigt och inte är i behov av 5-stjärnig lyx, utan föredrar det genuina Bali så tycker jag ni ska kika på detta. Det är inte lätt att få rum. Man måste vara ute i väldigt god tid, vilket tyder på att det är bra. För det är bra!
 
Bali var verkligen härligt och så här någon månad senare känns det nästan overkligt. Har vi verkligen varit där?
Har ni varit där?
Foton - Around the world (Mina Resor) | Alam Indah, Bali, Kebun Indah, Monkey Forest, Monkey Tempel, Portrait, Rice Field, Tempel, Ubud | |
#1 - - Joanna Oros:

Vilka fantastiska och magiska bilder! Ja, nu blir man verkligen sugen att åka till Bali =)

#2 - - Anonym:

Bali är så vackert och dina bilder är fantastiska. Jag har varit på Bali tre gånger och önskar att det blir flera. Kram och tack för din fina kommentar på min blogg!

#3 - - Katarina:

Glömde att skriva in mig, så det är jag som är anonym där uppe :)

#4 - - FrökenTV, bloggen om tv och film:

wow vilka bilder

Svar: Tack! Härligt :)
Katarina Ratcliffe

#5 - - Träningsglädje:

aaaah bilderna!!!

Svar: Tusen tack!
Katarina Ratcliffe

#6 - - Orre:

Wow vilka bilder. Vilket fantastisk land.
Kan tänka mig att åka redan imorgon.

Svar: Tack snälla
Katarina Ratcliffe

#7 - - Lillian:

Den första bilden är helt underbar med sina färger och linjer!

Svar: TACK!En ren tillfällighet att jag fick till den. Det stod en man och poserade för massa turister. Jag kom liksom en våning upp. Vägrar ju ta de "normala" turistbilderna, så jag kom från ovan haha. Där stod han. De andra betalade för att få ett porträtt på barnen med honom. Jag passade på att ta honom med omgivning så fort alla barn försvunnit.
Älskar bilden, även fast det faktiskt spöregnade och det är regndroppar på linsen... Precis så vackert är det på många ställen.
Katarina Ratcliffe

#8 - - Julia :

Vilken sjukt underbar bild på risfältet i början! Åh. Saknar Bali!

Svar: Jag förstår det! Det var väldigt speciellt! Vill så gärna tillbaka!
Katarina Ratcliffe

Upp