Det finns bilder och så finns det bilder

Älskade lilla prinsessan, monstret, ängeln - kärt barn har många namn. Livets efterrätt är ett annat.
Vi slängde ihop en snabb frisyr i morse och skulle precis springa till bussen. Inte missa skolavslutningen. Jag fick med mig min kära Nikon i väskan, men så såg jag prinsessan som skulle på sin första skolavslutning. Förskoleklass. Stor dag.
Hon tittade storögt på mig och jag rotade fram mobilen.
'Ställ dig mot dörren. Snabbt. Titta hit.'
Klick.
Bästa modellen. Hon fattar precis. Tar tag i klänningen och vi får till den perfekta bilden. Ja, så perfekt det kan bli med en mobilkamera och verkligen sjukt bråttom till bussen.
Men vi hann. Och viktigast av allt är faktiskt bilden i detta fall.
 
En av de få bilder (jag måste ha flera tusen av henne) som jag verkligen kan tänka mig att förstora upp här hemma. Det är något speciellt med den... Något som får mammahjärtat att smälta.
Min älskade lilla tjej.
Foton - Barn, Foton - Mobilbilder, Foton - Porträtt | Porträtt, iphone 5, mobil | |
#1 - - Marie:

Hon är ju så söt

#2 - - Angus:

Kan bara hålla med, uttrycket, posen, perfekt

Svar: Tack
Katarina Ratcliffe

#3 - - Sofia:

Förstår precis vad du menar. Helt fantastisk bild. Stor dag dessutom. :)

Svar: :) Ja, precis!
Katarina Ratcliffe

#4 - - Pernilla:

En underbar bild, helt klart värd att förstora upp!

Vilken underbar blogg! Här har du en ny läsare! ;)

Svar: Vad härligt Pernilla! Välkommen. Vad glad jag blir :)
Katarina Ratcliffe

#5 - - Lillian:

Så fin hon är!

Svar: En riktig liten prinsessa. Ibland. Vet inte hur man ska beskriva den här tjejen. Hon är ju så otroligt söt och men skenet bedrar. Och för det mesta ser hon ju ut som en vild Ronja Rövardotter eller en sotare. Med världens finaste hjärta!
Katarina Ratcliffe

Upp