Nu kan ni rösta på mig

Jag lovade en nyhet ikväll - på min facebooksida.
Uppdateringarna har ju inte direkt haglat tätt här inne på sista tiden. Och visst är det som ni säger - att jag har fullt upp med livet. 
Men så har jag faktiskt inte haft med mig kameran någonstans sista tiden heller. Och eftersom jag jobbar heltid och går hemifrån innan 8, kommer hem runt 7 så hinner jag aldrig se ljuset. 
Detta efterlängtade ljus. 
Med lite tur skiner solen på helgen, men idag var det bara grått. En perfekt dag att träna, men inte lika rolig dag för fotopromenader.
Alltså, inte så många nya bilder.
 
Då trillar nyheten in. Som får hjärtat att slå några extra slag.
Jag har blivit nominerad till årets bästa fotoblogg. 
 
Travel Blog Awards 2014! 
Vill du jämföra priser på billig Flyg till London?
 
Ja, men hallå! Det är ju världens grej! Den underbara människa som nominerat mig - tack! Tusen tack!
Och nu kan du också rösta.
 
Genast kom lite inspiration över mig och jag rotade i mitt arkiv från 2011. På den tiden jag hade en gammal kamera. Hittade, passande nog, några favoriter från Thailand och en drömsemester.
Det är ju också i Thailand vi börjar semestern nu i April. För att fortsätta i Singapore och Bali.
Håll tillgodo.
Efter nästan 24 timmars non stop resande satt vi på en liten båt, påväg mot vår dröm-ö.
Och det var precis så härligt som det ser ut. Jag har sagt det förr. Koh Kradan. Paradiset. Jo, det är så.
Och vi var nästan själva på ön.
Lugnet.
Solnedgångarna. Allt blev till guld. Eller rosé.
Middag på stranden.
Fantastiska människor på alla sätt och vis.
Och matfrossan. Här på ett av favorithotellen i Bangkok - Shangri La. 
Eftersom vi bott där några gånger blev vi uppgraderade till en lyxig svit och ja.. Nothing more to add. 
 
Och självklart blir det fler bilder efter nästa resa, men tills dess (det är ju långt kvar) kan du rösta på mig.
Foton - Around the world (Mina Resor), Vardag och annat | Rösta fram vinnaren, travel blog awards 2013, årets bästa fotoblogg | |
#1 - - Betty - the B-ROOM:

Självklart röstar jag på dig! Jag älskar dina bilder. KRAM

Svar: Men åh, kram och tack!
Katarina Ratcliffe

#2 - - Cattis:

Vad roligt!! Nu har jag röstat! :) KRAM

Svar: Tusen tack fina!
Katarina Ratcliffe

#3 - - Katarina:

Jag har röstat :) Kram!

Svar: Tack gulliga Katarina! Vad glad jag blir..
Katarina Ratcliffe

#4 - - Träningsglädje:

älskar dina bilder och dessa var verkligen fantastiska!

Svar: Men åh vad glad jag blir
Katarina Ratcliffe

#5 - - Matilda Holmqvist:

Gud vad roligt! Stort grattis! Och vilka MAGISKA bilder! Wow.

Svar: Tack gulliga du!
Katarina Ratcliffe

#6 - - Longevity - en blogg om hälsa:

Nu har jag röstat!

Svar: Tack fina <3
Katarina Ratcliffe

#7 - - Karin:

Nu blev jag inte lite resesugen, underbara bilder!

Svar: Ja, visst är det härligt att resa!
Katarina Ratcliffe

#8 - - JUNITJEJ:

Så fina bilder!

Svar: Tack gulliga!
Katarina Ratcliffe

#9 - - Anna-Karin Arvidsson:

Lycka till!
Såklart du fått min röst!

Svar: Tusen tack! Det räckte inte hela vägen fram men jag är så stolt i alla fall! Kramar!
Katarina Ratcliffe

#10 - - Sidse:

Fabelagtige billeder. Hvor er du dygtig! Hvis jeg kan stemmer jeg også. Om det ikke er forsent!

Svar: Tack gulliga för din röst!
Katarina Ratcliffe

#11 - - Anna-Karin Arvidsson:

Lite nyfiken undrar hur det går?

#12 - - Maria Orre:

Röstat och klart!!! Väntar på fina bilder från er semester!

Svar: Ja, det blir bilder i maj :) Från semestern alltså!
Katarina Ratcliffe

#13 - - Lillian:

Nu håller vi tummarna...
Ja, kom gärna till Göteborg! Och jag är lite sugen på Stockholm igen... :-)

Svar: Ja, det vore något! Blir i sommar antar jag då vi kommer hem i slutet av april. Då är ju sommaren här hoppas jag!
Katarina Ratcliffe

#14 - - Felicia Karlström:

Oh vilka underbara bilder! =) Vad roligt jag hittade till din blogg igen, kram på dig!

Svar: Gulliga du - tack!
Katarina Ratcliffe

#15 - - Designtjejen/Emmelie:

Vilka underbara bilder!!! Du är så duktig! självklart ska jag rösta!
Kramar

Svar: Tusen tack Emmelie!
Katarina Ratcliffe

#16 - - Musqot:

Fantastiska bilder!! Som alltid!

Stort tack för kommentaren på mina bröllopsbilder;) Stort att få sån fin kommentar från duktig fotograf!!

Trevlig kväll!

Svar: Tack gulliga!
Katarina Ratcliffe

#17 - - Cissi:

Hoppas nästa resa blir minst lika bra ;)
Ser fram emot att se bilderna!

Svar: Ja, den blev kanonbra!!
Katarina Ratcliffe

#18 - - JUNITJEJ:

Vilka fina bilder!

Svar: Tusen tack
Katarina Ratcliffe

Upp