Somewhere over the rainbow in Cannes

Kan det bli vackrare? Precis då vi klättrat till toppen av Le Suquet i Cannes får vi syn på regnbågen. 
Utsikten var storslagen. Den franska rivieran är vacker. Väldigt vacker! Många pittoreska hus och romantiska små kryp in/caféer som ligger i de slingrande små gränderna.
Och självklart såg vi ett brudpar. Önskar att jag hade med mig ett annat objektiv just då. Lite smygfotografering hade suttit fint. Så vackert. 
Nästa resa orkar jag nog inte släpa med mig min 800. Det blir för tungt! Och jag har självklart skit i kameran igen.
Ska fota ett bröllop till, sedan åker den in på helrenovering igen. Och så får det bli en resekamera till nästa gång.
Skönt att slippa värkande axlar efter en hel dags släpande.
 
Fler bilder finns i mitt instagramflöde. "brakatarina" För i ärlighetens namn så kom jag hem med ca 70 "normala" bilder och ca 250 bilder från fyrverkeriet. Inte helt lätt att få till bra bilder av fyrverkerier utan stativ, men någon ok bild blev det. Frågan är om det verkligen är värt att släpa stor och dyr kamera då man reser om det ändå bara blir blurriga iPhone-bilder till slut.. Jag gick mest runt med min stora tunga kameraväska och kände mig som en ful turist. Är väldigt sugen på den här dock. Nästa gång... Den är både galet snygg (jag är nästan löjligt kär i den) och bra!!
Foton - Around the world (Mina Resor) | Cannes, French Riviera, Le Suquet, Rainbow | |
#1 - - Prietha:

Åh vilka vackra bilder!

Svar: Tack :)
Katarina Ratcliffe

#2 - - Christine&Paris:

Jag har endast kört förbi Cannes, men aldrig varit i staden. Är det inte väldigt "show-off"?

Nästa gång får du ta dig till ön Porquerolles en bit västerut. Riktigt fin!

Svar: Jo, det är verkligen "show off" men också underhållande! Det är ju helt klart bilar och affärer som inte finns överallt. Roligt att bara titta och roligt att fotografera. Maten var dyr och absolut inte prisvärd, men väldigt charmigt. Jag gillade Antibes mer, men Cannes är klart värt ett besök. Jag ska ta med mig ditt tips till nästa år. Tack :)
Katarina Ratcliffe

Upp