Fina mannen bakom boken

Fokuserad och koncentrerad. 
En bok jag skulle vilja läsa också, då jag får lite tid över. Den här veckan har varit minst sagt hektiskt. Min tänkta träning i förrgår får bli idag. Jobbade till midnatt i torsdags och igår kändes det i kroppen. Vägrar springa då jag har sömnbrist och är stressad. Jag gjorde det förr, men med facit i handen så är det inte värt det. Ingenstans! Ingenting som riskerar en utbrändhet igen.
 
Boken ja. Min mans farbror som har skrivit den. (Jo, visst är de lika!)
Graham var den första Britt att bestiga Everest 2 gånger. Och om, om, om jag vill bestiga Everest. Alltid varit en dröm och kommer aldrig göra det. Det är däremot så otroligt intressant att höra om detta. Jag känner mig som ett litet barn på julafton då jag får höra lite om alla stories. Men klättra själv kommer jag inte göra. I alla fall inte Everest, menar jag. Kanske värt att tillägga detta.
 
Och med det tar jag helg. Jobbar halvdag idag, som kompensation för denna långa vecka. Önskar jag kunde heja på alla maratonlöpare i morgon, men jag ska förbereda lördagens bröllop istället.
 
Så till er som ska springa - vila och stort lycka till! Jag är faktiskt riktigt avundsjuk!
Vardag och annat | |
#1 - - Lillian:

Kan tänka mig att det är spännande att lyssna på de historierna! Hoppas du får en bra helg. :-)

Svar: Det samma till dig och kramar!Och på söndag är det tänkt att jag ska köra första milen för i år. Spännande :)
Katarina Ratcliffe

#2 - - Katarina:

Säkert en intressant bok. Önskar fina du en skön helg!

#3 - - Rund är också en form!:

Lycka till säger jag med. Men däremot är jag inte avundsjuk. Över fyra mil på asfalt kan jag vänta med. Jag håller mig i skogen ett tag till! ;-))

Kram M

Svar: 4 mil på asfalt är faktiskt helt ok :) (VAR helt ok... Just nu skulle jag nog dö.)
Katarina Ratcliffe

#4 - - Karro:

Kan tänka mig att det är helt fantastiskt att lyssna till de berättelserna.
kram och trevlig helg

#5 - - Sofia:

Jag har aldrig direkt känt nåt sug av att klättra i berg. Men efter att vi fått veta att vi ska klättra i Alperna med jobbet i september är jag riktigt taggad. Jag har inget emot utmaningen även om den är långt utanför min bekvämlighetszon. Jag är egentligen inte så mycket för myggor, kängor och tält. Men det ska ändå bli superkul! :)

Svar: Ja, Alperna är ju fantastiskt. Blir säkert riktigt roligt!
Katarina Ratcliffe

#6 - - Shaman:

Jag skulle precis fråga hur det känns såhär ett år efter din mara när jag läste den sista meningen :) förstår känslan. Och den där boken borde jag köpa till min man. Han är nog lika fascinerad av Everest som du. Han är höjdrädd men jag tror att om han fick chansen så skulle han ändå prova.

Svar: Vad underbart! Ja, skulle jag bli erbjuden skulle jag ju ta mig dit jag med.. Inte alls bra, med tanke på min envishet :)Boken är bra, tror jag. Mannen sa det i alla fall.
Katarina Ratcliffe

#7 - - Karro och King :):

Häftigt! Tänk att ha varit där uppe.. Vi andra får nöja oss med att läsa och lyssna på de som faktiskt varit där och inte bara i drömmarna ;)

Svar: Ja, precis!
Katarina Ratcliffe

#8 - - Anna-Karin Arvidsson:

Ser ut att bli lite varmare i år du
Lycka till med bröllopsjobbet

Svar: Ja, fast om det håller sig runt 15-19, molnigt och lite regn blir det nog rätt ok.. ;) VÄrre förra året kan man lugnt konstatera. Och idag var det fruktansvärt varmt att springa. HUH!
Katarina Ratcliffe

#9 - - Smäm:

Vad häftigt. Min man besteg ju några berg nu i år och förra året med sitt jobb. Inte Everest dock :)

Svar: Så spännande! Filmade han då? Måste vara enormt roligt!
Katarina Ratcliffe

#10 - - Angus:

Åh jag gör så att jag kan om inte annat! :) vart har du bröllop i juli??

#11 - - Wiilow [Foto Tankar Känslor]:

Vad häftigt. Måste allt läsa.

#12 - - Anna madeinjapan.nu:

Har en väns vars pappa besteg Everest för 1,5 vecka sedan. Så otroligt häftigt, men förra försöket förlorade de en i sin grupp och han själv höll på att stryka med. Säger som du, det är en dröm att få bestiga Everest, men jag kommer aldrig försöka. Däremot är jag lite småsugen på att börja med att vandra upp för Kebnekaise :D lite mer min nivå tror jag haha. Stor kram, vi SES snart!

Svar: Åh, då får du säkert höra massa spännande historier där med. Jag tror inte Everest är min nivå, rent mentalt heller. Jag stoppar ju inte och hade säkert dött för att jag är för envis... ;) Ja, vi ses snart! Åh vad kul det ska bli.
Katarina Ratcliffe

#13 - - Lisa & Laila:

Vilken spännande bok! Min bror besteg Kilimanjaro för några år sedan men kom inte ändå upp. Själv är jag ingen äventyrare på det sättet men jag skulle jag gärna vilja se vilda djur i Afrika..
Ha en fin helg!

#14 - - Lisasvilja:

Förra kommentaren var ifrån mig ;)

Svar: Vad spännande! Mannens farbror (Graham) firade bröllopsdag på Kilimanjaro. Han och frun klättrade upp. Tycker det är så häftigt och det berget verkar lagom svårt :)
Katarina Ratcliffe

Upp