Daytona - liv och rörelse

Daytona är framförallt känt för motorsporten och här fanns det roliga bilar! 
Nu orkade jag inte ta fram kameran varje gång en rolig bil passerade (det var nästan pinsamt), men kära nån vilket paradis! Jag såg den absolut coolaste monstertrucken jag någonsin sett på en öppen gata! Hur ofta händer det i Sverige? Att en monstertruck kommer körandes? Nej, precis.
Och det var en rejäl blandning av pick ups, monstertrucks, vanliga bilar, old style bilar, rishögar. Och icke att förglömma - motorcyklar.
Stranden var helt fantastisk. Mjuk och fin sand, många människor och liv och rörelse. Utan att bli för packat! Rätt många som sprang runt i bikini. Nu är ju i alla fall jag och Josefine vikingar (eller kanske inte alls), men det var på tok för kallt för att bada och sola just den dagen. 
Men så är ju Daytona också ett paradis för ungdomar över springbreak så det var många som inte är lika fåniga som vi var. 
Vi gillade atmosfären och vimlet och kan verkligen rekommendera en trip hit, om så bara för någon dag. Vi var egentligen bara här över en dag och det var rätt mycket vi inte hann med i Daytona. Nästa gång...
Och jag fick en liten känsla av en amerikansk, mindre stad. And I loved it!
 
Foton - Around the world (Mina Resor) | Beach, Cars, Daytona, Florida, Motorsport, usa | |
#1 - - S O F I A:

Så himla underbart att kunna gå på en strand nu när det mest är slask hemma i Sverige!

Svar: Det var fantastiskt! Nu kan våren komma hit. Trodde jag skulle slippa snön...
Katarina Ratcliffe

#2 - - Michaela:

Vilka fantastiska bilder!

Svar: Tack!
Katarina Ratcliffe

#3 - - Marie:

Så fina bilder & så coolt att fota annorlunda bilar, =D

Svar: Ja, gissa vem som var i paradiset typ... :P
Katarina Ratcliffe

#4 - - yasmine modell mamma och fru:

glad påsk
kram

Svar: Glad påsk till dig också och kram
Katarina Ratcliffe

#5 - - Sofia:

Vilka underbara bilder! :-)

Svar: Tack Sofia!
Katarina Ratcliffe

#6 - - Katarina:

Härliga bilder! Kram

Svar: <3 Kram
Katarina Ratcliffe

#7 - - LORISSA LOVEBOMB:

Allt låter underbart, särskilt kul med alla spexiga bilar :D

Svar: Åh, bilarna var underbara! Ett litet paradis. De hade dessutom bike week och jag ÄLSKAR motorcyklar. Hade lätt kunnat kika mer på det!
Katarina Ratcliffe

#8 - - Hemmafru i Florida:

Underbara bilder!!!!!! Har du varit till Naples eller Fort Myers???
Om du bestämmer dig för att komma hit, hade varit roligt om vi kunde träffas... :)
Happy Easter

Svar: TACK!!! Åh, vi kommer sååååå gärna tillbaka och hälsar på er :) Tyvärr så blev det inte alls mycket söderöver. Det närmsta var nog Orlando. Jag är desperat efter mera sol och mera USA!!Jag hör av mig nästa resa!
Kramar <3
Katarina Ratcliffe

#9 - - Sara - Hold on be strong:

Härliga bilder!!

Svar: Tusen tack!
Katarina Ratcliffe

#10 - - Karro:

Jag blir alldeles lycklig när jag ser bilderna. Love it!

Svar: Vad glad jag blir. Ja, det var något helt speciellt med USA. Förstår verkligen att du saknar det!
Katarina Ratcliffe

#11 - - Junitjej:

Vilka fantastiska bilder! Man blir sugen på att resa!

Svar: Vad roligt! Resa är underbart!
Katarina Ratcliffe

#12 - - Cecilia Möller:

Fantastiska bilder från resan! Kul att du är hemma så vi får se :)

Svar: :) Det är ju skönt att vara hemma, men värmen är ju inte direkt en hit här...
Katarina Ratcliffe

#13 - - Marie:

Glad påsk till er, samt så underbara bilder. Men så häftigt golfbana, den hade jag gärna spelat på också. Nämen fusk att han vann då, skratt
Kramar

#14 - - Karin O:

Men så fina bilder:) Härligt ni har det!

Svar: Tack! Jo, det var bra härligt! Skönt att slippa kylan ett tag.
Katarina Ratcliffe

#15 - - Anonym:

Underbara fotografier! Ser verkligen härligt ut.

Kryar på dig!

Svar: Tack snälla! Det går verkligen upp och ner hela tiden. Undrar vad det är för skit jag har åkt på. Har inte orkat släpa mig till läkaren ännu.Kram
Katarina Ratcliffe

#16 - - Angela:

Riktigt härliga bilder! Nu längtar jag tills jag ska ut o resa :)

Svar: Åh, det är härligt!
Katarina Ratcliffe

Upp