Och det händer att jag är kreativ

Jag har virkat en filt till Josefine. Den ska få flytta in i hennes nya rum då vi flyttar. Tillsammans med den fina fåtöljen som är från farmor. I originalskick. Och den fina elefanten som hon fått av bröderna. Från Iris Hantverk. 
Jo, det tog sin lilla tid att få ihop denna stora filt. För den blev stor. Och hur mysig som helst. I skön, mjuk merinoull. 
Och då jag ändå höll på så stickade jag handdukar och disktrasor som min syster fick i present. (Disktrasorna glömde jag fotografera.) I mjukt bambugarn som dessutom är antibakteriellt.
Och då jag höll på så tyckte Josefine att jag likagärna kunde virka en katt. Det blev en rosa pantern.
Och själv "fick" jag en stor grovstickad filt i finaste ull. Tjockt garn. Bästa mysfaktorn i soffan. Soffan som jag för övrigt är otroligt osams med och har varit länge. Aldrig mer divan. Aldrig mer divan. Och för den delen inte den här sittkomforten heller. Men det är ett helt annat kapitel.
Filten var väldigt lättstickad och jag har nästan stickat upp alla mina garner hemma. Måste komma på vad jag ska göra med det lilla som är kvar.
 
Welcome to our home | diy, filt, pläd, sticka, virka | |
#1 - - Sara i Åre:

men hur bra är inte du då! snyggt!!

Svar: Men tusen tack! ❤️
Katarina Ratcliffe

#2 - - Lillian:

Oj vad mysiga saker! Låter riktigt gott och varmt att krypa ner under en sådan filt. Blir sugen på att dra ihop lite filtar själv.

Svar: Det är supermysigt! Kommer mysa under ett lager filtar i höst.
Katarina Ratcliffe

#3 - - Ida här och nu:

Va duktig du är! Filten till soffan tycker jag är helt underbar. Önskar att jag också kunde sticka så jag kunde få mig en likadan att mysa med. Kram

Svar: Tack! Jag älskar filten!
Katarina Ratcliffe

#4 - - A:

Alltså, du är ju hur duktig som helst! Vilka grejer!

Svar: ❤️
Katarina Ratcliffe

#5 - - Ulrika Karlsson:

Meeeeeeen!!! Vill göra likadan!! Vart hittade du garnet och vart hittade du mönstret??? Suuuuuperfin!!!!

Svar: Åh vad gulligt! Jag har hittat på mönstret själv. Garnet är tunnare ullgarn (merino) sedan virkade jag lite som jag tyckte det passade. Virkade ihop filten och även runt hela. Det växte fram eftersom jag höll på.
Tusen tack Ulrika! Lycka till!
Katarina Ratcliffe

Upp