Att ändra vanor

Vad händer egentligen? Ja, alltså.. Vad händer?
Jag har kommit av mig totalt med bloggandet.
Visst tänker jag massor på bloggandet och kommer på 1000 och åter 1000 saker att skriva om. Och saker som jag sedan tänker att jag inte behöver skriva om.
Nu börjar jag bli lite rädd för att det har blivit en vana att jag inte bloggar. 
Det är så attans skönt att komma hem efter jobbet, äta, springa ner till gymmet (10 meter från porten) och köra ett tufft pass och sedan fastna i soffan. Där sitter jag sedan med paddan i ena handen och telefonen i andra. 
Letar inspiration till sommarens bröllop. Letar nya övningar till träningen och läser om intervaller och långpass.
 
Inspirationen är faktiskt på topp, men det här med vanan. Att inte sätta på datorn. 
Jag menar, hur jobbigt kan det egentligen vara att trycka på on?
 
Och tangentbordet börjar nästan bli lite dammigt. 
 
Något som inte är dammigt är mina träningskläder dock. Jag har kommit på att det nästan är det enda som tvättas här hemma nu för tiden. I kapp med dotterns simkläder och handdukar.
 
Det går bra nu!
 
Så pass bra att jag faktiskt tänker prata lite om min träning här i bloggen.
 
För jag ska träna lite med en underbar kvinna. Jag tycker alla ska klicka in hos henne nu.

Ser fram emot att inspireras och coachas och ser fram emot att berätta lite för er om min resa. 
Så, lite träning blir det framöver. 
Och bilder. Jag lovar!
Ska damma av kameran också. Nu tittar ju solen fram ibland... Och jag har faktiskt en del uppdrag framöver också. Som jag nämnde tidigare.
 
 
Vardag och annat | |
#1 - - Lillian:

Ibland är det nog bra att kunna strunta i datorn, även det är trist att du gör det! :-)
Och träning är ju himla roligt så det ser vi fram emot att du skriver om. En fotoblogg kräver ju bilder, det är ju det foto handlar om. Men för den sakens skulle behöver man ju inte utelämna träningen, eller hur?!

Svar: Nej, helt rätt! Kameran är avdammad (hur kan en kamera bli dammig?). Ska ut och fota lite nu också. En sak i taget :)
Katarina Ratcliffe

#2 - - Anna-Karin Arvidsson:

Den dan jag slutar blogga för min egen skull slutar jag blogga! Jag tänker att det måste få vara oregelbundet för att få vara lustfyllt! Kram på dig!

Svar: Ja, du har verkligen rätt! Jag försöker att styra den så det inte blir så spretigt då jag vet att kunder kikar in här. Och jag orkar inte ha koll på fler än en blogg, så det blir lite hipp som happ. Känns helt ok dock. Kramar!
Katarina Ratcliffe

#3 - - Marpan:

Åh, jag har också kommit av mig. Eller, tiden rinner liksom iväg...

Svar: Ja, det är ju så... Och visst är det lite skönt också!
Katarina Ratcliffe

#4 - - Sofia:

Åh kul. Jättekul att få läsa mer om din träning. Härligt att du kommit igång så bra igen. :)

Svar: Vad härligt! Och du har ju peppar och inspirerat hela tiden - då jag inte har kunnat köra på själv. Det gillar jag!
Katarina Ratcliffe

#5 - - Rund är också en form!:

Jag saknar dig och dina underbara inlägg/bilder!
Men så ser jag ju dig på insta. :-)

Ibland är det rätt skönt att ta en brejk från bloggandet.
Kram M

Svar: Gulliga du! Jag ska inte sluta blogga. Det kommer bilder :)
Katarina Ratcliffe

#6 - - Anna-Karin Arvidsson:

I did it!

Svar: KANON! Jag ska in och läsa nu!
Katarina Ratcliffe

#7 - - Queen of Kammebornia:

Var sak har sin tid, men visst är det lätt att fastna i vanor åt olika håll. Jag har just kommit igång med min träning efter hela långa hemska operationshösten. Motigt vill jag lova, men så underbart nu när jag börjat. Stor kram till dig!

Svar: Åh, jag förstår det! Träning ger ju så mycket tillbaka, men man måste ju dit först.
Stor kram själv!
Katarina Ratcliffe

#8 - - A:

Mitt tangentbord dammar också igen. Framför allt pga att jag är så himla dålig på att kommentera det jag läser.
Ska i alla fall bli kul att läsa om din träning. Jag försöker själv komma igång och känner mig stolt som håller i och kör mitt korta hemmaträningsprogram varje vecka och går på ett gympapass en gång i veckan.
Nu längtar jag efter att komma igång och lära mig tycka om att springa.
Letar inspiration och kommer titta in här oftare. :)
Har även börjat följa en tränings-/inspirationsblogg där det kommer att läggas ut utmaningar varje söndag. Hoppas på att våga anta dem.
Kram!

#9 - - Designtjejen/Emmelie:

Ibland är det bara så att man inte har tiden.. tar sig tiden.. orkar, eller bara får tummen ur :-) Men oj så duktig du är med träningen. Snygg också även om du har tränat!!
Kramar

Upp