Direkt från Frankrike

Bilderna alltså. För jag kom hem sent i natt. 
Vilken resa! Ett wow-land. Jag kan flytta rakt av. Måste kanske öva lite på min franska först. Det jag kan lärde jag mig typ där. 
Vilket klimat! Jag älskar som bekant värme. Precis så där "lagom" varmt (dryga 30). Jag hade i och för sig inte klagat om det var varmare, men jag frös i alla fall inte. Fantastisk mat och små underbara affärer med allt från total skit (typ vanligt ogilla turist-skräp som man hittar i gamla stan i Stockholm) till gudomliga små affärer. Som den ovan. Hur underbar som helst.
Och vem har inte drömt om ett chokladläppstift? Eller kanske inte, men det här var verkligen ett himmelrike för chokladälskare. 
Ett paradis för pannkaksälskaren. Eller crepes-älskaren. För det är faktiskt stor skillnad. Det här är rena drömmen! Ovan, en crepes med citron och lite socker. Bäst alla kategorier. Och en dubbel espresso på det, för om det är något som inte går att dricka i Frankrike så är det mjölken. Tvi tvi tvi! Den smakar konserveringsmedel. Gissa om kaffet på flygplanet (!!!) smakade gott. Till och med det alltså. Då är det riktigt illa. Men espresson var god. Och en soja-flatwhite hittade jag också. Kan ha varit den godaste kaffen på semestern. Väldigt viktigt för en kaffeälskare som jag. Det är ok med någon dag utan riktigt kaffe, men när det börjar gå dagar utan en god flat white eller cortado så börjar det bli jobbigt. Men det var väl det enda jag saknade också.
Den sagolika kusten. Färgen på vattnet (iskallt om du frågar mig, men jag vill ju helst ha minst 30 grader om jag ska bada. I vattnet alltså), alla söta små hus och alla groteskt stora, men ack så vackra hus. Alla båtar. Alltså modell finlandsfärjor. Helt galet att sitta där och se helikopter efter helikopter landa på de "små" båtarna överallt. Det blev ett och annat oh my god på den här resan.
Om jag nu ska kommentera detta så vet jag inte riktigt vad jag ska säga. Herrejösses! Ett av de få husen där man såg in. De andra hade stora murar med taggtråd, glasbitar eller typ elstängsel installerat. Så man inte skulle kika in alltså.
Men här fick vi en tjuvkik. Stolarna! Jag känner att jag måste ha en kungatron hemma. Hur fel det än är så ska jag ha en. Tror jag. Någonstans måste den ju passa in... 
Fast, den här utsikten är ju lite svårare att få till.
Och båtarna i skymningen. OM jag hade velat gå loss med kameran! Så otroligt vackert. Förstå vilken dröm för alla fotografer med kvällsljuset och fotograferingar här. Ljuset i ansiktet var helt perfekt! Här hade jag velat rigga ett shoot.
Söt-chocken och jag dog! Går det att bli sötare? 8 veckor gammal och jag hade lätt kunnat ta med mig hem. Måste ha varit den sötaste hunden på hela resan och det var annars små-hundar precis överallt. Om det blir en till hund för oss i framtiden så blir det en sådan här. Om tiden räcker till alltså. För jösses så mycket det är just nu.
Cannes! Jag måste tillbaka! Hann inte ens med hälften av allt jag ville göra. 
Vilket ställe. Bara att fotografera båtar och bilar var en dröm. Och alla små mysiga cafeer och affärer där du kunde köpa kryddor, olja, tvålar mm. Märkesbutikerna med massa ögongodis! Önskar jag hade haft mer tid. 
Alla fina små gator! Vilket ställe för en romantisk middag.
Och dagen i just Cannes avslutades med ett maffigt fyrverkeri. Sista kvällen på min veckas semester i Frankrike. 
Jag vill tillbaka. Redan nästa år! 
 
 
Foton - Around the world (Mina Resor) | Antibes, Cannes, Frankrike, Franska rivieran, Fyrverkerier | |
#1 - - Anonym:

Så härliga bilder :) jag har bara vart i Paris 3 ggr o gillade det faktiskt inte alls :x

Svar: Aj då! Jag har inte varit i Paris, men rivieran var underbar!
Katarina Ratcliffe

#2 - - Cecilia Malmgren:

Vilka mysiga bilder!!

Svar: Tack snälla!
Katarina Ratcliffe

#3 - - Josephine:

Men åååh så vackert och fina bilder! Har alltid velat åka till Frankrike, först Paris och sen andra ställen :)

Svar: Jag förstår det! Åker gärna tillbaka :)
Katarina Ratcliffe

#4 - - Emilia:

Åh vilka härliga bilder! Hoppas verkligen att jag får chansen att åka dit, verkar ju helt underbart! Kram :)

Svar: Ja, det var helt klart fantastiskt!
Katarina Ratcliffe

#5 - - matilda:

Ser ju helt magiskt ut!

Svar: Ja, det var det :) Underbart!
Katarina Ratcliffe

#6 - - MADDISENJ.SE:

Vilka härliga bilder

Svar: Tusen tack!
Katarina Ratcliffe

#7 - - Rebecca Wahl:

super härliga bilder <3

Svar: Tusen tack!
Katarina Ratcliffe

#8 - - Anna:

VAD härliga bilder du fotar!

#9 - - Anna:

VAD härliga bilder du fotar!

Svar: Tack snälla!
Katarina Ratcliffe

#10 - - Sofie Selling:

Wow vilka bilder, och vilka bilar haha :)

Svar: Ja, vilka bilar! Helt galet!! Jag hade kunnat fota upp hela minneskortet på bara bilar :)Tack snälla!
Katarina Ratcliffe

#11 - - Jasmine:

Roligt att få se bilder från din resa!
Kram

Svar: Vad kul :) Tack fina! Kram
Katarina Ratcliffe

#12 - - Hedda Rönnlund:

Gud så fint!

Svar: Tack snälla!
Katarina Ratcliffe

#13 - - Robex Lundgren:

härliga bilder

Svar: Tack!
Katarina Ratcliffe

#14 - - karin:

Fina och härliga bilder!

Svar: Tusen tack!
Katarina Ratcliffe

#15 - - Sosso:

Åh så mycket fint!!

Svar: Älskar franska rivieran!
Katarina Ratcliffe

#16 - - Thea:

Åh vad underbart det ser ut! :D

Svar: Det var fantastiskt!
Katarina Ratcliffe

#17 - - Malin:

Ser fantastiskt ut!

Svar: Tack!
Katarina Ratcliffe

#18 - - Blondie:

Åh vilka bilder! Älskar Frankrike :D

Svar: Vad roligt! Det var min första resa dit och jag kommer garanterat tillbaka.
Katarina Ratcliffe

#19 - - meyav:

Åhh vad fina bilder! :)

Svar: Tack snälla!
Katarina Ratcliffe

#20 - - Emma:

Åh vilka fina bilder!

Svar: Tusen tack Emma!
Katarina Ratcliffe

#21 - - Flisan:

Härliga bilder :D

Svar: tusen tack!
Katarina Ratcliffe

#22 - - Ida:

Jag tror jag dör, vill dit nu! Ser, låter och verkar underbart!

Svar: Fantastiskt och jag vill väldigt gärna tillbaka på en gång!
Katarina Ratcliffe

#23 - - Elina:

Fint fotat, ser både mysigt & gott & coolt ut och vem älskar inte fyrverkerier?? :D

Svar: Ja, det är härligt! Jag var verkligen inte ensam där ;)
Katarina Ratcliffe

#24 - - lillemor:

Härliga bilder

Svar: Tack :)
Katarina Ratcliffe

#25 - - Lillian:

Åh vad härligt det ser ut! Måste visa killarna bilarna, inga dussinbilar direkt. Och klimatet låter kalas, när flyttar vi? ;-)

Svar: Eller hur! Jag flyttar gärna i morgon. Hänger du på? ;)Jag har inte ens lagt upp alla bilar. Fotade inte allt heller då sällskapet inte var lika roat av bilarna, men OM jag ska tillbaka och fota bilar. Jag blev kär. Verkligen godbitar för linsen!
Katarina Ratcliffe

#26 - - Ellinor:

Heelt underbara bilder!

Svar: Tusen tack Ellinor!
Katarina Ratcliffe

#27 - - Olivia:

Så himla fina bilder!

#28 - - Olivia:

Så himla fina bilder!

Svar: Tack :)
Katarina Ratcliffe

#29 - - Nora Cederin:

Drömmen om Frankrike alltså. Åh vad jag vill åka hit! Så fina bilder!

Svar: Ja, klart du ska åka dit. Det var fantastiskt!
Katarina Ratcliffe

#30 - - Evelina:

Vilka fina bilder.

Den med döskallen var riktigt häftig.

Ha de bra

Svar: Visst var den! Älskar!
Katarina Ratcliffe

#31 - - Evelina:

Vilka fina bilder.

Den med döskallen var riktigt häftig.

Ha de bra

#32 - - Evelina:

Vilka fina bilder.

Den med döskallen var riktigt häftig.

Ha de bra

#33 - - När Annie fotograferar i USA:

Så himla fina bilder! Vackert med fyrverkeriet! :-) Frankrike är så fint, dit längtar jag tillbaka. Landsbygden är så vacker så där skulle man bila runt. Hoppas ni hade en fantastisk vistelse där!

Svar: Tusen tack! Ja, vi måste tillbaka nästa år. Riktigt underbart och det gav mersmak!
Katarina Ratcliffe

#34 - - Flisan:

sv: så lite så :D

Upp