Att jobba

Segt tycker jag att det är. Att bryta julmyset med jobb.
Jag har inga semesterdagar kvar i år och får snällt jobba alla mellandagar. Man kommer av sig väldigt for. Så skönt att slippa sminka sig, strosa runt i träningskläder eller myskläder. Äta bra mat.
Det enda som lockar mig idag är träningen. För jag skulle hellre stanna hemma och snooza ett tag till i sängen... (Än att jobba alltså)
Vardag och annat | |
#1 - - Maria Orre:

Jisses vilken cool bild på trappan!
Ha en fin dag. Kram

Svar: Kram och tack Maria!
Katarina Ratcliffe

#2 - - AktivaDagar:

Cool bild på trappan! Kan tänka mig det gick segt att jobba mitt i alla sköna helger...

Svar: Ja, det var inte helt kul, men det kommer ju flera år :)
Katarina Ratcliffe

#3 - - Lillian:

Haha, vilken härlig rubrik till den bilden! Förstår verkligen att det tar emot att gå iväg till jobbet. *fniss*
Jag är så lyckligt lottad den här julen att jag kan vara ledig i över två veckor. Har å andra sidan ett par år bakom mig då jag fick jobba alla dagar som inte var röda. Och bättre blir det när jag nu har fått fast jobb på stället! Har för sjutton dubbel semester om jag vill nästa sommar!! :-)

Svar: Ja åååh! Men jag är ju ledig i april. Man får liksom vara glad över att jag fick ett nytt jobb och att allt funkar så bra. Och du - WOW!!! GRATTIS!!!
Katarina Ratcliffe

#4 - - carro:

Härlig bild!!

Svar: Tack snälla!
Katarina Ratcliffe

#5 - - Sofia:

Jag är i samma läge, inga semesterdagar. Det är helt tomt på jobbet. Skittrist. Men på onsdag får vi nya semesterdagar! :D

Svar: Nä, jag får vänta till första april, men då ska jag vara borta i 3 veckor då det är värt all väntan 😍
Katarina Ratcliffe

#6 - - JUNITJEJ:

Snygg bild!
Ett gott nytt år önskar jag dig och din familj!

Svar: Tusen tack och det samma till dig!
Katarina Ratcliffe

#7 - - Karro:

Vilken grym bild, ser ut som den rör på sig.
Kan bara hålla med, jag ska iof bara jobba i morgon och så är jag ledig i ytterligare 4 dagar. men jag hade lätt kunnat gå hemma och mysa med mina grabbar istället.
kram

#8 - - Anonym:

Angående din kommentar så vänjer man sig inte direkt… SOM jag saknar att kunna gå ut, känns lite som en fängelse haha men man får försöka ha det mysigt ändå;)
Trevlig helg! kram

Svar: Åh, jag förstår det!
Katarina Ratcliffe

#9 - - Anna-Karin Arvidsson:

Haha ja precis sån uppförsbacke kan det vara att köra igång igen
Men sen är det rätt gott med vardagens rutiner igen :)

Svar: :)
Katarina Ratcliffe

#10 - - Karin FitnessochHälsa:

Visst är det härligt med ledighet och att mysa runt hemma! Men också skönt med rutiner, tycker jag.

#11 - - Karin FitnessochHälsa:

Visst är det härligt med ledighet och att mysa runt hemma! Men också skönt med rutiner, tycker jag.

Svar: Ja, jag älskar att vara "hemma". Jag är nästan aldrig hemma och att vara ledig innebär att jag får umgås med barn som bor utspridda, göra allt jag inte hinner med annars. Förstår inte hur jag ska hinna jobba sen ;)
Katarina Ratcliffe

Upp