Hunden - tveklöst människans bästa vän

Flera fina bilder från Lillian och Sanya.
Sanya som är en vit schäfer. Behöver jag säga att jag är otroligt sugen på hund? 
 
Vi har haft hund tidigare, jag och mina pojkars pappa, men i samband med separationen för många år sedan fungerade det inte med hund just då. Och det är många stunder jag har längtat! Många tårar som har fällts. Saknad!
Visst är det skönt att slippa hundhår, att inte alltid tvingas ut (läs snöoväder, storm, spöregn), men det är få saker som är så mysigt som en hund. Och när jag tänker tillbaka så var det faktiskt rätt roligt, just de stunderna i snöoväder, storm och spöregn. För om det är någon som envisas med att vara ute då så är det just träningsfreaks (läs jag bland annat) eller hundägare. 
 
Och inte blev jag mindre sugen efter att ha umgåtts med den här godingen. Hon är ju så vacker att man blir tårögd.
 
På tal om träningsfreaks så känner jag mig just nu mera som ett freak. Bort med ordet träning, för det är knappt existerande (bortsett från promenader). Min hals var relativt bra i några timmar i måndags. För att seda börja om på nytt. Jag sover inte på nätterna. Har svårt att svälja. Andra veckan i rad nu.
I dag blir det akuttid till läkaren som gäller. Måste kolla upp vad det är jag har i halsen. Det här är verkligen inte kul längre. Träffade en läkare i annat ärende i går och han tyckte att jag genast skulle gå till läkaren. Husläkaren alltså. För det är skillnad på läkare och läkare. Tragikomiskt...
Foton - Djur, Foton - Porträtt | Djur, Hund, Sanya, Vit schäfer | |
#1 - - Lillian:

Åh, Våran fina tjej! Hon är verkligen superstilig, eller hur!? :-)

Svar: Ja åååh vad hon är vacker. Jag ska fixa över lite bilder till er också. Ska till läkaren och ta hand om min kropp först :)Kram
Katarina Ratcliffe

#2 - - Åsa None:

Vilken fantastiskt fin hund.

Svar: Helt otroligt vacker!
Katarina Ratcliffe

#3 - - Amanda:

Oj, är det där en schäfer? Det skulle jag aldrig gissat på!
Det finns så mycket fördelar och nackdelar med en hund. Men jag tror allt att fördelarna väger över, oftast ;) Haha.

Svar: Eller hur! Den är sagolikt fin!
Katarina Ratcliffe

#4 - - Lisen:

wow! otroligt vacker hund! Helt fantastisk!

<3

#5 - - Johanna:

Vad kul!:) får tyvärr inte upp bilderna på iphonen men den är säkert superfin!:)

#6 - - Marie:

ja det är vår bästa vän och så underbara kort

Svar: Älskar hundar! Och är sugen nu... Kram och tack!
Katarina Ratcliffe

#7 - - Linn:

Hoppas du blir kry i halsen snart!

Jag är också otroligt sugen på hund, men lägger band på mig. Det är ett livslångt (hela hundens liv, i alla fall) ansvar, och just nu känns det som att jag vet för lite om vad jag gör om 5 år för att slå till. Kanske väntar till pensionen :-)

Svar: Ja, det är ju lite de tankarna jag brottas med hela tiden. Jag är den som stoppar mest (och den som har haft hund). Mannen och självklart dottern är väldigt sugna. Man bokar ju upp sig i 10-15 år om hunden är frisk. Sugen är jag dock!
Katarina Ratcliffe

#8 - - Cissi:

Vi hade hund när jag var liten och ibland kan jag sakna det men jag oftast så tycker jag det är trevligare att "låna" ibland än att ha den på heltid...
Hur skulle man hinna med det ;)

Hoppas du får något mot din hals idag...

KRAM

Svar: Ja, låna en hund är också smidigt :)Kram
Katarina Ratcliffe

#9 - - rebecca:

vår hund har varit borta nu i några veckor och jag har saknat promenanderna. För visst är det kallt och ruggigt ute nu men man kommer iaf ut=) Å hunden är mskans bästa vän det stämmer verkligen. Man får mycket glädje av den där lilla hårbollen.

#10 - - Angus:

Kan bara hålla med :) jättefin hund

Svar: Ja, men visst är den ljuvlig!
Katarina Ratcliffe

#11 - - angelica:

underbara bilder. Gud, så jag saknar min vovve när jag ser det här.. Du är så duktig! Hoppas du mår bättre snart! Kram fina du

Svar: <3
Katarina Ratcliffe

#12 - - Sandra:

Såå härliga bilder! Gud vad fint!

Svar: Tusen tack!
Katarina Ratcliffe

#13 - - Malin:

Så himla vackra foton! Jag saknar också att ha hund, det är verkligen något speciellt. Det fick bli två missar istället, och dom är ju också något alldeles speciella <3

Svar: Härligt! Nu är mannen allergisk mot katter, hästar. Hundar tål han, men vi vågar inte oss på något annat.
Katarina Ratcliffe

Upp