Mera Marathon

Min tänkta träning idag uteblev. Ersattes med resorb och en väldigt orolig mage. Kolhydrattömning fick en ny innebörd. Dvs. jag skiter i den. (Literally)
Så, nu är det vila och kolhydratladdning som är grejen.

Anledningen till att jag vill springa lite innan maran är för att få lite "spring i bena". Inte för att jag tror att resultatet blir bättre, men för att få bort nervositet och inte bli helt stel på lördag. Liksom "minnas" hur det kändes innan det gjorde ont i foten.

Frågan är nu;
1. i morgonbitti
2. sent i morgon kväll
3. fredag
Förstår ni mitt dilemma? Eller köra ett rookiepass på lördag. För det var ett tag sedan jag sprang nu. Visserligen blir jag inte andfådd då jag springer till tåget eller går i branta backar (fort) eller springer upp för trappor, men ni förstår. Ska jag våga chansa? Komma "otränad" (nej, jag vet, jag är inte otränad, men liksom inte där jag brukar vara)

Här finns i alla fall lite tips. För mental pepping och annat:

Mentala tips för marathon-rookies och andra.
Om jag hade satsat så...

Och tusen tack för all pepp! Jag är grymt taggad. Det är jag. Och lika nervös som jag är taggad.
Jag ska tänka på alla fina ord och hur jag kämpade i vintras. I minus 18 grader och motvind. För jag ska klara detta.
Vardag och annat | |
#1 - - Mirre:

Ohhh tack, det värmer att höra från en som är så duktig att fota =D, ja och jag borde heja på dem neråt Småland kanske haha



Kram

#2 - - Designtjejen/Emmelie:

Åh vilka underbara bilder du har tagit i det sista!! Helst fantastiska!!!!

Du.. jag är helt övertygad om att du kommer att ordna det där helt galant!!! heja, heja!

Jag har faktiskt ett ordspråk på jobbet som jag har satt upp som säger "ingenting är omöjligt". Bara för att jag ska se det varje dag :-) ..men jag har sett att du har massa power.. I know!

Kram

#3 - - Tjugofemte December ♡:

Du fixar det vad du än väljer, men jag skulle ta det ASAP och vila längre inför starten :)



Kram kämpe! ♥

#4 - - kristinostevik:

..tenker på deg..

#5 - - trollet:

Klart du fixar det!! Håller en tumme och tänker på dej=)

#6 - - Staffan:

Vad kul att du länkat till inlägget på min blogg, lycka till på lördag!!!!

#7 - - Staffan:

Nu har jag kikat runt lite mera här, kul att du också springer maran och hinner med att träna med fyra barn hemma, vilket jag också har!! Det går ju faktiskt men kräver lite mer planering och också disciplin, grymma bilder också, speciellt gillade jag ljuset i skolen från Skansen!!

#8 - - Lillian:

Visst ska du det!! :-)

Upp