Singapore, del 1

Varje inlägg jag postar från denna resa är svårt att sammanfatta. Svårast är nog Singapore, på alla sätt.
Det var en av de häftigaste och vackraste städer jag har besökt. Så otroligt snyggt! 
Jag som älskar design, snygga linjer, rent kom till himlen då jag landade i Singapore. En fröjd för både ögat och själen.
En liten parantes var att jag lyckades boka in samma hotell som en kollega på jobbet (som jag blev så förvånad då jag träffade att jag inte kunde placera honom). Då vi gick i shoppingcentret träffade jag en annan fd kollega. 
Är det inte galet att man reser runt hela jorden och nästan alltid träffar på folk man känner. Så är det för mig i alla fall.
Singapore levererar hela tiden!
Oavsett om man är inomhus eller utomhus. 
Shoppingen var gudomlig och lite till. Om man hade haft en si så där 100.000 över alltså. För här fanns liksom allt.
Precis allt! Stort vill ha på det mesta där inne!
Utsikten var inte heller gratis, men det var värt varenda krona då man kom till toppen av Marina Bay Sands.
Det är absolut inget snack om saken. Vi ska tillbaka! Och vi ska bo på hotellet. Helst med 100.000 på kontot om man får drömma...
Och drömma kostar i alla fall inte pengar.
 
Jag har lite mer från Singapore. Vill ni se mer? Som ni märker är jag helt förälskad i denna stad!
 
 
Foton - Around the world (Mina Resor) | Louis Vuitton, Marina Bay Sands, Shopping, Singapore, Skyline | |
#1 - - madeleine:

Fantastiska bilder!

Svar: Tusen tack!
Katarina Ratcliffe

#2 - - Cattis:

Älskade Singapore!! Klart vi vill se mer! :) Kram

Svar: Kram fina! Älskar Singapore jag med!
Katarina Ratcliffe

#3 - - Malin:

Japp, jag vill se mera! Gud vilka byggnader..
Nu har jag oxå reslust just hit. Häftigt!!
/ Malin
malinedlund.blogg.se

Svar: Vad roligt! Ja, Singapore är inte en svårövertalad stad. Helt underbar faktiskt. Och shoppingen är ett himmelrike (om man nu hade tänkt shoppa, vilket inte var planerna). Ögonen trillade ju nästan ur och fick väldigt mycket ha-begär. En futuristisk stad. Väldigt läckert!
Katarina Ratcliffe

#4 - - ♫♪ sandra:

häftiga byggnader!

Svar: Singapore är helt underbart!
Katarina Ratcliffe

#5 - - Matilda Holmqvist:

Vilka häftiga bilder! Snyggt fångat!

Svar: Tack fina du! Kram
Katarina Ratcliffe

#6 - - Katarina:

JA! Vill se flera bilder :) Vi bodde nära Lollipop bron (den färggranna). Jättefina bilder av fina Singapore! Kram!

Svar: Åh vad kul! Vårt hotell var nära bron. Vi åt på ett supermysigt cafe i närheten också. Älskar verkligen Singapore. Kram!
Katarina Ratcliffe

#7 - - Träningsglädje:

singapore kan jag verkligen tänka mig att åka till - utan övertalning!

Svar: Ja, eller hur!
Katarina Ratcliffe

#8 - - Karro:

Oj, jämför man Sverige med dessa bilder känns det ju som om vi bor i ett riktigt u-land, designmässigt.
Kram

Svar: Precis så! Kändes som att resa till framtiden. Vi ligger så mycket efter på det mesta att det nästan känns konstigt att komma hem. Väldigt cool stad!
Katarina Ratcliffe

#9 - - Karro:

Oj, jämför man Sverige med dessa bilder känns det ju som om vi bor i ett riktigt u-land, designmässigt.
Kram

#10 - - Julia :

Gud vad häftigt!

Svar: Ja, fantastiskt på precis alla sätt!
Katarina Ratcliffe

#11 - - Farmor:

Grymma bilder, =D

Svar: Åh, farmor :) Det var underbart! Tack!
Katarina Ratcliffe

#12 - - Cecilia Andersson:

jättefina bilder!
jag var också där för några månader sedan och tyckte det var helt underbart.
blev smått förälskad i gardens by the bay, vad tyckte ni om det?

Svar: Fantastiskt! Vi hann tyvärr inte se så mycket på nära håll, men stod vid bron och kikade. Skulle behövt mer än bara 2 fulla dagar där. Det blev en kort mellanlandning innan Bali. Vill absolut tillbaka dock!
Katarina Ratcliffe

Upp