Happy Midsummer!

Äntligen efterlängtad midsommar. 
I går lyssnade jag på en icke-svensk på jobbet (som har bott här många år) som skulle berätta för en annan icke-svensk (som är här första året) om våra midsommartraditioner. Hoppa groda. Dansa runt stången. Dricka snaps. 
Ja, ni vet, allt sådant som vi gör på midsommar. Jag kunde inte låta bli att le. Det är ju för underbart. 
 
I bland känner jag mig så-inte-alls-svensk. Den här eviga kylan som faktiskt även speglar sig i människorna. Vi är inte så öppna. Inte så sociala. Kanske för att det faktiskt är så kallt största delen av året att vi bara vill hem och stänga dörren. Jag vet inte?
Men så är jag så-otroligt-super-svensk på andra sätt. Det kan väl till och med hända att jag också bara rusar hem och stänger dörren ibland. (Men längtar efter snö gör jag aldrig...)
Framför allt så firar jag midsommar. Kanske inte så mycket så att jag gör det till varje pris. Jag tänker inte plocka blommor i 13 graders kyla och regn, men det går ju att fira midsommar i alla fall. Och den där midsommarstången får vi väl se på avstånd, men fira ska vi göra! 
 
I kväll kommer släkten på besök, från England. Bloggen får vila över helgen. 
 
Så vill jag också passa på att tacka för alla fantastiska kommentarer som ni har lämnat! Kramar till er!
 
På återseende!
Vardag och annat | |
#1 - - JUNITJEJ:

Vilken vacker bild!

Svar: Tack fina!
Katarina Ratcliffe

#2 - - A:

Som vanligt är jag dålig på att lämna kommentarer (och det släpar lite med läsandet av bloggar också). Men OJ vilka fina bilder du tar!
Så vackert!
Känner igen mig i det där svensk/osvensk. Jag tycker om Sverige och tycker (för det mesta) att det är ett väldigt bra land. Men vädret!!!
Ibland känns det som om jag skulle kunna ta min familj och pick o pack och bara dra. Önskar så att jag bodde någonstans där det var varmt jämt, eller åtminstone under en mycket längre period.
Vad sägs om 6 månader riktigt varm, fin sommar. Sen kan de övriga årstiderna få dela på resterande månader. :D

Svar: Kram! Jag kan bara hålla med dig om 6 månader sommar. Njuter för fullt just nu.Tack för dina rara ord. Och ingen stress. Jag är likadan. Tiden räcker inte till allt.
Katarina Ratcliffe

Upp