Fotografering i kvällsljuset

Jag skulle egentligen ha packat och tvättat idag. Egentligen.
Men så kollade jag flygtiderna inför morgondagen och jag har ju en hel dag till på mig. Skönt! Jag har slutat vara duktig och planera mitt liv noga i förväg. Jag var så förr. 
Nu försöker jag njuta av nuet och jag hade full koll på att vi flyger på söndag. Tiden är däremot, inte lika intressant då det fortfarande är lördag.
Typiska symtom som lever kvar efter en för lång period av stress, men jag tycker det är jätteskönt att inte ha full koll på allt längre.
 
Vad gör man då med plötslig extra tid?
 
Man kan ju slänga ihop en snabb frisyr och dra fram några klänningar och rota igenom huset efter rekvisita för en fotografering. Precis innan middagen. Sedan släpar man ut liten och ber henne ställa upp på ett photo shoot.
Det händer nästan aldrig att jag fotograferar min familj längre. Inte vardagen heller. Om man inte räknar med instagram. 
 
I kväll fick vi till fantastiska bilder i kvällsljuset. Mitt bland badande barnfamiljer och grillande ungdomar riggade vi upp allt. 
 
Och vi packar i morgon istället. Vi har ju hela förmiddagen på oss. Tvätta gjorde fina mannen då vi lekte med kameran. Toppen!
 
Fler bilder finns så klart.
Foton - Barn, Foton - Porträtt | |
Upp