Plåtning för Linas Matkasse

 
Det här fina gänget hade jag äran att träffa och plåta för ett tag sedan. 
Det är här det händer. Här som magin skapas. Det tänks ut recept, provlagas, provsmakas, skrattas. 
Helst skulle jag vilja sitta där och provsmaka hela dagarna.
 
Och jag är som bekant en av deras hängivna kunder. Jag förstår inte ens hur jag klarade mig utan innan.
Och det är inte för att jag inte kan laga mat, för det kan jag. Men jag slipper handla, planera, tänka. Mycket sällan jag ställs inför det där "vad ska jag hitta på för mat ikväll". Allt för att underlätta vardagen.
Jag antar att det inte bara är jag som har svårt att hinna med allt?
I det senaste menybladet kan ni läsa reportaget som Elina Malm (för hon har precis gift sig - grattis!) skrivit och se bilderna jag tog. 
Har ni inte Linas Matkasse så kan ni se bilderna här.
Planering och inspiration - ett frukostmöte.
 
 
 
 
 
Genom att använda min tipskod K1642214 så kan du också ta del av Linas Matkasse.
Du får din första matkasse till ett prova på-pris, dessutom får du Linas Fruktkasse med 4 kilo frukt utan extra kostnad (totalt rabattvärde minst 389 kronor).

Prova på-priset gäller för Linas Originalkasse (499 kr), Linas Barnkasse 5 dagar (499 kr), Linas Barnkasse 3 dagar (299 kr), Linas Barnkasse 5 dagar Laktosfri (499 kr) och Linas Inspirationskasse (299 kr). 
Läs mer om kassarna här!
Foton - Porträtt, Foton - Reportage | Linas Matkasse, Porträtt | |
#1 - - Marpan:

Åh vilka härliga bilder! Precis så där vill jag att mina bilder ska se ut!! Hur gör du??

Svar: Åh kram och tack. Ja du... Bra ljus från början. Sedan är det bara vitbalans och kontraster.
Katarina Ratcliffe

#2 - - AktivaDagar:

Inspirerande bilder, kanske man äntligen ska ta tag i att prenumerera på lite matleveranser...! Just för inspirationens skull...

Svar: Vad kul! Jag är så nöjd. Skönt att slippa stress i vardagen.
Katarina Ratcliffe

#3 - - Linn:

Vilket roligt uppdrag! Och finfina bilder blev det (men det förvånar ju knappast).

Själv har jag för mycket specialiteter för mig för att andras matkassar ska funka för mig, men det är en smart och kul idé. Du är verkligen inte ensam om att ha en stressig vardag, och allt som kan underlätta tycker jag är bra. Jag menar, på det här sättet blir det ju riktig hemlagad mat. Risken är ju annars stor att potatismospulvret åker fram (vilket naturligtvis också står var och en fritt, men du vet vad jag menar...).

Svar: Ja, instämmer helt. Hos oss blev det filmjölk och flingor så fantasin och orken tog slut. Inte så inspirerande, men vardagsmaten är värst att få till.
Katarina Ratcliffe

#4 - - Anna-Karin Arvidsson:

Men vad du lyckas med omöjliga bilder
Snyggt
Själv lyckas jag se omöjlig ut på bild
Känsliga tittare varnas

Svar: Men gulliga du! Tycker du är härlig på bild!
Katarina Ratcliffe

#5 - - Elina Malm:

Så himla fina bilder! Tråkigt bara att de blev så orangea i tryck. Men det ska vara åtgärdat till nästa gång. Vi har varit på tryckeriet. Så vårt andra reportage blir nog lika bra i tryck som digitalt :)

Svar: Ja, jag tyckte de såg väldigt orangea ut. Alltid trist då man inte blir nöjd med tryckeriet.Kram
Katarina Ratcliffe

#6 - - Musqot:

Hej,
vilket spännande uppdrag och vad fina bilder! Det verkar himla praktiskt med en matkasse;)

Svar: Tack och visst underlättar det massor.
Katarina Ratcliffe

Upp