Dags att damma av solglasögonen - eller köpa nya!

Under tiden jag filar på nya inlägg om redigeringar så kommer här något minst lika viktigt. Glasögon. (Accessories alltså! Finns det något bättre?)
 
Om du frågar min man så behöver jag inga nya solglasögon. Om du frågar mig så är det klart att jag behöver nya! Och jag önskar nästan att kameran var lite sämre, för dessa behöver definitivt dammas av! 
På mina långpromenader i solen är det guld värt. Kommande Floridaresan - perfekt! Och visst skäms när jag säger att jag behöver ett par nya vid varje solresa. 
Även fast jag alltid går för oversized (det ser ni va?) så finns det ju så många olika färger och modeller. En del glider bara ner på näsan, andra sitter för hårt vid öronen, en del är bara coola (fyller inte direkt någon funktion) och en del är bara helt underbara.
 
Jag skulle behöva (och nu pratar vi på riktigt) ett par löparbrillor. Det hittade jag när jag klickade in på smartbuyglasses. Tiden kommer väl kanske då jag också behöver läsglasögon, men inte ännu. Men jag tycker att det är lite coolt!
 
Jag har däremot inte riktigt fastnat för Ray Ban ännu. Tror att mannen skulle passa i ett par Ray Ban Aviator. Själv gillar jag sånt här: 
Den övre raden ger mig ha-begär. Den undre raden är för löpningen. Inte helt fel tycker jag.
 
"OMG, Diva, bags, sunglasses and shoes" suckar mannen då han ser inlägget...
 
Vardag och annat | |
#1 - - Sofia:

Oj va många du har :-O

Svar: Jag har hunnit spara rätt många år också ;) Och min föredetta sålde glasögon.
Katarina Ratcliffe

#2 - - Lillian:

Se där ja! Jag har alltid billiga glasögon eftersom jag oftast inte lyckas ha dem längre än en säsong. Men löparbrillor är jag faktiskt sugen på. Gott att slippa kisa när solen gassar (känns onekligen ganska långt bort just nu förvisso) och tänk vad snygg man skulle vara i ett par riktiga rymdbrillor! :-)

Svar: Kan bara instämma! Ett par bra löparbrillor är faktiskt ett måste. Det går inte att springa i de jag har. De är inte alls tänkta för det. Fast just nu är det väldigt molnigt igen och min fot är inte helt bra än...
Katarina Ratcliffe

#3 - - Shimmerdimmer - Mitt land är frusen musik:

Jag äcklas lite av det här med att man måste köpa nytt hela tiden. Allt som produceras påverkar miljön och det kan man inte sopa under mattan längre. Man kan liksom inte tänka att "det här lilla jag köper påverkar inte" för det gör det! Det påverkar dessutom marknaden och man visar att man tycker det är "ok".

Svar: Jag äcklas över värre saker ;)
Katarina Ratcliffe

#4 - - amanda eveline:

åh längtar till våren då man kan leta fram solglasögonen igen

Svar: Ja, det är ju vårkänsla över det ;)
Katarina Ratcliffe

#5 - - Lina:

Åh vad jag gillar ditt solglasögonfodral! Var har du fyndat det?

Svar: Om du tänker på det där alla glasögon ligger i så är det från mitt ex. Något han fick med då han sålde alla brillor. Kanske kan kolla med någon återförsäljare av glasögon.
Katarina Ratcliffe

#6 - - Mirre:

Ohh jag skulle gärna ha nya solglasögon, avis jag blir. Samt vad snygga de är som du tipsar om, mina favviar är nr 1 =D

Så många fina du har, skulle gärna haft flera av dem. Min sambo köpte dyra bågar förra sommaren. Tycker det är bra att han köpte dem, men jag tar mig aldrig råd =(

kramar

Svar: Jag gillade de gröna i mitten massor..... SÅ dyra, men så attans coola!
Katarina Ratcliffe

#7 - - Mirre:

Snyft har du inte mig bland länkar ;), fniss

#8 - - WIDNERS MODE:

Man kan aldrig ha för många, hihi.

Svar: Jag kan tyvärr bara instämma ;)
Katarina Ratcliffe

#9 - - Staffan:

Om du är ute efter löparbrillor som inte kostar en förmögenhet (här kanske maken blir glad...) så kan jag tipsa om Atletus som säljer sportglasögon på webben. Jag har använt deras modell Swede Duo (545kr) under flera års löpträning och är supernöjd, (superlätta, immar inte, hållbara, snygga), modellern Red Master har en kompis till mig och han är lika nöjd. Bra, funktionella löparbrillor som också funkar i stan eller på stranden!

Och du, idag har jag fotat yngsta dottern lite i svartvitt och laborerat lite med ISO, spotmätning av ljuset och exponeringskompensation, hoppas få lite tid att lägga över bilderna i photoshop och leka lite vid tillfälle :-)

Upp