En kreativ bild

Det här med att leka med penslar i photoshop. Har sett en del av det de senaste dagarna.
Väldigt roligt faktiskt.
 
Jag fick ju en bild, tagen av mig och redigerad av Alexandra, redan förra året. Otroligt snygg! Vi har den uppförstorad hemma, på snyggt akvarellpapper. Faktiskt tagen vid samma tillfälle som ovan.
Pappret är lika viktigt som redigering och objekt när man väljer att framkalla en sådan här bild. Kan verkligen intyga att just akvarell blev grymt snyggt på en mer konstnärlig bild.
(Här kan du läsa mer om Alexandra)
 
Kärlek! Den passar perfekt i vårt vardagsrum. Hade först tänkt ha den i sovrummet, men de svala, avskalade färgerna ihop med den stora vita ramen gör sig helt fantastiskt på den vita väggen vid soffan. Tillsammans med fina målningar av SMÄM.
 
Så, våga leka i photoshop!
 
 
Bildbehandling & Fototips | |
#1 - - angelica:

Herregud så vackert.

Svar: Men åh! KRAMAR och tack <3
Katarina Ratcliffe

#2 - - Maria :

Så snyggt!
Maria

Svar: Åh tack Maria!
Katarina Ratcliffe

#3 - - Carina:

Effektfullt, vad duktigt du är!

Svar: Tusen tack <3
Katarina Ratcliffe

#4 - - Marie:

Ohh så fint =D

Svar: <3
Katarina Ratcliffe

#5 - - Betty - Stepup 2 Fitness:

Vackert!!! Kram!

Svar: Åh tack igen! <3 Kram
Katarina Ratcliffe

#6 - - Katarina:

Ja, mycket snyggt! Kram

Svar: Tack! Fina du!
Katarina Ratcliffe

#7 - - RackarTuss:

Magisk bild!
Men så är du väldigt duktig också :)

Svar: Tusen tack! Jag kan tyvärr inte kommentera hos dig, men tackar och bugar!
Katarina Ratcliffe

#8 - - Lillian:

Vad fin bilden blev!

Svar: <3
Katarina Ratcliffe

#9 - - kjell:

Härligt..Komponeringen tilltalar..

Fridens K

Svar: Tusen tack!
Katarina Ratcliffe

#10 - - Karro:

Vilken vacker bild gissar att den är riktigt snygg som tavla.
kram

Svar: Ja, jag borde fixa lite mer detaljer och göra en tavla av den faktiskt. Jag slarvade lite med bilden, men gillar verkligen resultatet.
Katarina Ratcliffe

#11 - - Lisasvilja:

Riktigt snyggt! Jag gillar hennes intensiva ögon!
Kram

Svar: <3
Katarina Ratcliffe

#12 - - Hanna Karlsson:

Åh så vackert!

Svar: Tack!
Katarina Ratcliffe

#13 - - Johanna | Tillvaron.se:

Verkligen jättefint. Och häftigt. Jag vill lära mig leka i photoshop men vet inte var jag ska börja riktigt. Men det där ska jag ge mig på ändå!

Svar: Vad roligt! Tack! Det är en rätt rå bakgrund, 3 lager struktur och ett lager med bara färg. Jag har sedan jobbat fram effekten med penslar. Lite i varje lager så att säga.
Katarina Ratcliffe

#14 - - Queen of Kammebornia:

Vilken fin bild! Visst är det roligt att leka :) Kram!

#15 - - Jessica Högberg:

Så vacker!!
Jo, vi försöker allt att äta gott så ofta vi hinner=))

Svar: Helt rätt :)
Katarina Ratcliffe

#16 - - Amanda:

HÄRLIG Bild! =) Så vacker!

Svar: Tusen tack Amanda!
Katarina Ratcliffe

#17 - - Madeleine:

Det där verkar kul! Snyggt!

Svar: Riktigt kul är det ;)
Katarina Ratcliffe

Upp