Wild life, Florida

Dessa bilder är alltså inte från något zoo, utan från våra promenader.
 
Det första man tänker på är troligen alligatorerna. Den här rackaren (och för det mesta en till jätte) låg och solade, inte allt långt från villan vi bodde i. Helt otroligt egentligen, att de är så nära civilisationen.
En anledning till att man aldrig ska mata krokodilerna. Så de inte förknippar människor med mat. Och man ska ju inte bada i insjöarna heller...
(Jag var inte jättesugen på att be denna varelse posera framför kameran om man säger så. Denna bild räckte för mig!)
Inte värt att ta den risken!
Ekorrar är inte så exotiskt. Det som var häftigt här var att de fanns precis över allt och så många att man tappade räkningen. Relativt orädda också.
Något som var otroligt fascinerande var däremot armadillos. Hm, fråga mig inte vad de heter på svenska. Och här önskar jag att jag haft mitt zoomobjektiv. De är så otroligt häftiga! Googla bilder på dessa så får du se!
Svanarna i Lake Eola Park var också mäktiga. Inte alls rädda och skrämmande. Och svarta svanar är rätt läckert.
Och pelikanerna som flög över vattnet. Otroligt svårt att fånga dessa på bild då jag inte helt har lärt mig att snabbt manövrera mitt gigantiska objektiv (som jag faktiskt hade med mig vid detta tillfälle). Ställa in fokus och så följa med fågeln och försöka knäppa av en stadig bild. Snacka om kramp i armarna. Ja, det är tungt! Sjukt tungt...
Andra roliga fåglar vid Lake Eola park. 
Jag tror att den svara fågeln till höger heter storskarv. Den sitter ofta och torkar på detta sätt, dvs med stjärten styv för att hålla balansen och vingarna helt utbredda. Lite coolt.
Vad den gråaktiga heter vet jag faktiskt inte. Något förslag? Ni var ju så himla duktiga sist då jag undrade om det stora jättemarsvinet (Capybara).
 
Något annat - [här] finns bilderna från gårdagens shot i Örebro.
Foton - Around the world (Mina Resor) | Alligator, Armadillos, Florida, Wild life | |
#1 - - Cecilia Möller:

Vilken djurupptäcktsresa :) Armadillo heter bältdjur på svenska förresten!

Svar: Imponerande! Jag har helt enkelt inte lyssnat i skolan :D
Katarina Ratcliffe

#2 - - Katarina:

Verkligen fina bilder. Armadillon eller bältdjur som de väl heter är helt otroliga, tänk att de ser ut så där. Den stora fågeln ser ut som häger, sådana finns här i Amsterdam också. Kram fina du!

Svar: Ja, titta vad ni läsare kan. Inser att jag borde intresserat mig mer för biologin, men det var inte kul då... :)Kram
Katarina Ratcliffe

#3 - - Malin:

Men åh vad jag älskar pelikan-bilderna i luften, så fina!

Svar: Tack Malin. Tycker de är rätt dåliga haha. Skärpan sitter inte, men man får öva :)
Katarina Ratcliffe

#4 - - Karro:

Det var ju lite annat än de skatorna som råkar landa i trädgården. Alligatorerna vet jag inte om jag skulle känt mig så bekväm att ha så nära dock;0)

Svar: Haha, men det känns tryggare med skator :D
Katarina Ratcliffe

#5 - - Frida:

jamen då siktar vi på att dra dit om ca ett år? med några dagar i miami? :)

Svar: Ja, vilken grej det hade varit!
Katarina Ratcliffe

#6 - - Karro och King :):

Härliga härliga bilder! :)

#7 - - Terése Bouvier:

Så häftigt!
Bältdjuret är min favorit ^^

Svar: Vad kul - min också tror jag. Helt klart något jag inte sett förr. Väldigt sött tycker jag :)
Katarina Ratcliffe

#8 - - Lillian:

Vad mycket roliga djur! Annat än duvorna hemma. :-)

Svar: Kan bara instämma! Vilken fröjd att vara där!
Katarina Ratcliffe

Upp