Det här med mat i kasse

Förra veckans helt fantastiska (en underdrift) kokosrostade kycklingfilé med spicy rice och stekt lime. Holy moly!
För att spica till det lite extra tog jag sambal setan (djävuls sambal) och lite extra mycket, istället för sambal oelek. Det får gärna brinna lite lätt i munnen. Det starka gifter sig med kokosen. Jag blev kär!
Och självklart trodde jag inte att Josefine skulle äta, men det gjorde hon. Och drack mycket vatten, men hon var lika förtjust som jag.
 
Idag kom nya inspirationskassen och dagens måltid blev en lammburgare på rågbröd med fänkål, grillade grönsaker och brie. Om det var gott? Låt mig säga så här, jag längtar hem till att laga mat. Säger inte det allt?
Gott att äta och dricka | God mat, Linas Matkasse, inspirationskasse, sambal setan | |
#1 - - Jessica Högberg:

Härligt med lite ny inspo i köket=)) Fortsätt gärna inspirera även mej=)

Svar: Vad härligt att jag får inspirera lite :)
Katarina Ratcliffe

#2 - - Elin:

åh grillad lime!

#3 - - smäm:

Lät grymt gott. Blev sugen på att prova en såndär matkasse :)

Svar: Jag är faktiskt inte det minsta sponsrad, bara så lycklig över att maten är enkel, snabb och god. OCH vi sparar pengar... Sen att Lina och gänget är trevliga gör ju inte saken sämre. Jag ångrar mig inte!
Katarina Ratcliffe

#4 - - Karin O:

Ser verkligen supergott och fräscht ut!

Svar: Jag är så himla nöjd med kassen! Skönt att slippa tänka ibland!
Katarina Ratcliffe

Upp