Bilden i original

Här kommer bilden från förra inlägget i original. Solen lös på så fint, men jag tyckte den passade bättre i svartvitt. Dels för att han är så attans skitig på magen och för att jag gillar den lite dramatiska effekten av mycket svärta i bilderna.
 
Nu är vädret inte kul. Jag är ju som bekant ingen vinterälskare, men det är ju bättre med snö än snöblask som kommer ner på tvären. Och det i samband med hård vind.
Det är inte första gången jag tänker att "fasen, klarade jag maraton i det här vädret så klarar jag allt". Nu var det visserligen inte snöblask, men det var förbannat kallt den dagen. Och det är ju skönare att springa i detta väder än att bara förflytta sig...
 
Min löpning förresten. Måste tyvärr lägga den på is, fram till februari, (av privata skäl) så planerad maraton blir det inte. Tyvärr. Jag missar för mycket träning. Men det finns ju flera roliga lopp nästa år. Och maraton går ju 2014 också. Och jag är sjukt sugen på att springa! Blir nästan ännu mer taggad av detta väder. Det är ju något visst för pannbenet efter ett jobbigt pass i snöblask.
Tillsvidare är det alternativ träning och det är ju väldigt skönt det med. Tro inte att jag skippar träning bara för att jag inte skriver om det. En gång träningsnörd, alltid träningsnörd. 
Vardag och annat | Hund, hundvalp, maraton, parson russell terrier | |
#1 - - Marie:

Iböland får man lägga viss träning åt sidan, har jag med fått göra av privata skäl som du skriver, samt ja hellre snö än blask, slask och levälling. Så nu kan det bli kallt så det fryserpå i alla fall, fast jag gillar jj snö förvisso, Bellman blir inte lika skitig av det heller

Lika fin som orgbild
Kramar

#2 - - Cissi:

Tråkigt men det kommer fler chanser :)

Här har det yrt snö sen igår...håller med dig, hellre snö än slask men jag föredrar sommar&sol ;)

#3 - - rebecca:

Håller med dig. Svartvitt gjorde sig bäst med denna bilden. Älskar känslan som blev i den svartvita varianten=)

Svar: Härligt! Jag håller med ;)
Katarina Ratcliffe

#4 - - McRoger´s:

Goa vovven! :-D

#5 - - Amanda:

Visst är det härligt att springa i snöblask. Jag älskar att få känna mig lite "skitig" efter ett pass. Haha :)

#6 - - Felicia Andreasson:

Härlig bild! :D

#7 - - Fitness-Patro:

gud vad söt han är! lilla gullepojken :)

tråkigt att du måste lägga löpningen på is, jag hoppas tiden till februari går fort så du kan ge dig ut i löparspåren igen! kram! :)

Svar: Det kommer att bli så mycket bättre då jag kan springa igen, så jag lider inte så mycket ;) Ser fram emot nya tider i Februari istället :)
Katarina Ratcliffe

#8 - - Ida [Fotograferat]:

Han ser lite mer filosofisk ut i svarvitt... Om nu hundar kan göra det :)
Men söt är han!

#9 - - Lillian:

Nä jag vet, vädret bjuder inte alls på någon inspiration. Man måste hitta andra inspirationskällor.
Tråkigt att höra att du måste lägga löpträningen på is! Hoppas det inte är något allvarligt bara. :-(
Och visst är det gott att komma in efter ett idiotpass i passande väder. Typ geggamojja-loppet. Den duschen efteråt är fortfarande på topp-tio-listan och kommer vara det lääänge! :-)
Var en snabbis i huvudstaden igår men eftersom det bara var dit-gå på föreläsningar-"hem" till Nyköping igen hanns det inte med mer än att lyckas ta sig till och från tåget! :-)

Upp